måndag 16 mars 2020

Tänk snabbt vecka 12

Det har dykt upp en ny veckoutmaning på nätet, bloggen Enligt O har en Tänk snabbt-enkät varje vecka där man lite snabbt ska välja mellan olika alternativ. Det här är ju lite kul och precis lagom för mig på en måndag så idag tänkte jag delta för första gången

Dagens fem snabba lyder

baksidestexter eller inte?
yta eller innehåll?
Storytel, BookBeat eller Nextory?
blåsippor eller vitsippor?
Annika Norlins eller Gina Dirawis nya bok?
baksidestexter eller inte? Läser alltid baksidestexterna, det är det som får mig att besluta om jag ska köpa boken eller inte. 
yta eller innehåll? Innehåll definitivt, omslaget kan få mig att uppmärksamma boken men det är innehållet som får mig att köpa eller inte
Storytel, BookBeat eller Nextory? Ingen, läser inte e-böcker och lyssnar inte på ljudböcker
blåsippor eller vitsippor? Vitsippor brukar vi få massor av på baksidan och det ser så fint ut.
Annika Norlins eller Gina Dirawis nya bok? Är faktiskt inte speciellt intresserad av någon av dem. Jag är ganska så misstänksam när det gäller böcker skrivna av kändisar för en del av de böckerna är mer skrivna "hellre än bra" och mer för att boosta kändisskapet än för att hen har ett brinnande intresse för skrivandet och/eller litteratur, och jag är inte speciellt intresserad av kändisar

3 kommentarer:

  1. Jag verkar vara ganska ensam om att hoppa över baksidestexterna!

    SvaraRadera
  2. Läser också baksidestexten, för det mesta, men blir trött på att många är för omfattande.

    SvaraRadera
  3. Så kul. Vi svarade nästan identiskt lika!

    SvaraRadera