tisdag 17 mars 2020

Tisdagstrion vecka 12: Roliga böcker


Idag blev det sovmorgon för mig, igen. Av någon anledning är det så otroligt skönt just nu att vakna men ligga kvar i den varma sängen och bara mysa ett tag innan det är dags att stiga upp. Egentligen kan jag ju göra det varje dag om jag vill, men i vanliga fall brukar jag gå upp tidigt ändå, men så kommer dagar då det är mysigare att ligga kvar. Nu har jag i alla fall fått dagens första mugg te och då är det dags att delta i Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan & boken. Temat den här veckan är

ROLIGA BÖCKER

--------------------------- 

Jag läser väldigt sällan rena humorböcker för jag tycker det här med humor är lite knepigt och det är väldigt individuellt vad man skrattar åt. Men självklart finns det böcker där jag skrattat en hel del under läsningen, så jag fick ihop tre böcker i alla fall. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen

Delhis vackraste händer av Mikael Bergstrand
I böckerna i den här serien finns scener som fick mig att gapskratta











En väktares bekännelser av Elin Säfström
En serie till som innehåller oförglömliga scener som fick mig att skratta









Så tuktas en svinpäls av Pia F. Davidson
En rolig serie till. Att jag tyckte den här var otroligt rolig berodde nog mycket på igenkännning, jag känner nämligen en person som är precis som en av huvudkaraktärerna i boken






11 kommentarer:

  1. bara sett Delhi filmatiserad, tack för tips för Pia F. Davidson

    SvaraRadera
  2. De två första har jag läst och gillat.

    SvaraRadera
  3. Tre böcker som jag inte har läst. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  4. Så tuktas en svinpäls är ju en underbar boktitel :) Tack för tips!

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dem så tack för tipsen!

    SvaraRadera
  6. Bergstrands och Säfströms böcker har jag läst och de är trevliga och roliga.

    SvaraRadera
  7. Säfströms bok blir jag riktigt sugen på att läsa!

    SvaraRadera
  8. Just det Så tuktas en svinpäls den skrattade jag åt-

    SvaraRadera
  9. Delhis vackraste händer borde jag nog läsa. Har inte sett filmen heller. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  10. Den första har jag inte läst så jag tar det som ett tips!

    SvaraRadera
  11. Hundraåringen har jag läst, och En väktares bekännelser vill jag läsa.

    SvaraRadera