måndag 30 mars 2020

Tänk snabbt vecka 14


Jag har haft en del annat att göra idag och har inte hunnit med allt som jag borde ha gjort idag. Det var faktiskt först nu jag kom ihåg att idag är dagen för Tänk snabbt som anordnas av Enligt O. 

Dagens fem snabba är

sommartid eller vintertid?
nyhetsfrossare eller inte?
Helgstudion eller Vinterstudion?
lässvacka eller läsflyt?
läsa ut eller ge upp?
Mina svar:
Sommartid eller vintertid? Egentligen bryr jag mig inte vilket det blir bara man tar bort omställningen, det är den som ställer till det för mig. Jag har sömnstörningar i grunden och de blir inte precis bättre av att behöva ställa om sig två gånger om året. 
Nyhetsfrossare eller inte? Jag har ett behov av att ha koll på vad som händer så jag läser dagstidningar varje dag. När det händer något exceptionellt så håller jag koll på både svenska och utländska nyheter (tidningar, tv osv) för att inte missa något
Helgstudion eller vinterstudion? Tittar inte på någon av dem, så vet inte ens hur de programmena är
Lässvacka eller läsflyt? Har hawft en liten lässvacka i och med att det blev så mycket nyhetsläsning men har nu kommit igång med bokläsandet igen
Läsa ut eller ge upp? Läser oftast ut, det är ganska sällan jag ger upp en bok. Däremot kan det ibland hända att jag kommer till en punkt då jag "blädderläser"  en bok efter att jag totaltröttnat på den.



1 kommentar:

  1. Skönt att du fått tillbaka ditt läsflyt! Jag är ledig nästa vecka och även om det inte blir någon resa till Spanien hoppas jag på mycket lästid.

    SvaraRadera