fredag 20 mars 2020

Helgläsning vecka 12

Jag hade tänkt hinna med att läsa en hel del den här veckan, men omvärldshändelserna är just nu så intressanta att jag märker att jag inte riktigt kan koncentrera mig på läsningen. Istället dras jag till dagstidningarnas nätsidor för att kolla om det hänt något nytt och så blir det en del diskussioner med maken om de senaste händelserna.Idag har det också tagit tid att ringa runt och avboka mina kommande vårdbesök för det finns inte en chans att jag ger mig in till sjukhus eller vårdcentral när mina behandlingar och undersökningar inte är livsnödvändiga. Alla de besöken kan tas sen när läget stabiliserats lite till.
Jag har alltså inte alls hållit min planering och får nu faktiskt se till att hålla mig borta från nyhetsrapporteringen (jag måste ju faktiskt inte ha totalkoll på allt som händer) och istället ägna mig åt böckerna.

Det jag tänkt läsa den här helgen är


Geiger av Gustaf Skördeman












Det onda av Inès Bayard









Jag hoppas såklart att jag ska hinna läsa lite mer men vi får se hur det blir, dumt att planera för mer när man inte kan garantera att det blir mycket läsning

Vad ska du läsa i helgen?

1 kommentar:

  1. Jag tänkte läsa Evvie Drake börjar om och förhoppningsvis börja läsa något annat med. Känner igen mig i det där att kolla tidningar och nyheter hela tiden. Det är svårt att låta bli. // Cinnamon https://cinnamonbooks.se/

    SvaraRadera