fredag 15 januari 2016

Bokbloggsjerka 15-18 januari

Brrrr, nu är det riktigt kallt ute, drygt -20, så idag lär jag hålla mig inomhus och dricka varm thé och läsa. Men självklart är fredagens höjdpunkt att delta i Annikas bokbloggsjerka. Den här veckan vill hon veta

Har du gjort upp några läsplaner för 2016, och hur väljer du i så fall ut vilka böcker du ska läsa och när?

---------------

Jag planerar aldrig så långt utan läser det jag känner för för tillfället. Rec.ex går såklart före men i övrigt är det lustläsning som gäller.
Det enda i planeringsväg jag tänkt mig är att försöka minska antalet olästa böcker här hemma genom att t ex läsa mer hyllvärmare, begränsa inköp av böcker osv osv.


20 kommentarer:

  1. Låter som att du har en plan som är möjlig att följa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli spännande att se hur den håller - förra året gick samma plan åt skogen under sista halvåret.

      Radera
  2. Just nu är jag glad för varje dag som går utan bokinköp, jag tänkte också försöka minska antalet olästa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minska på bokinköpen har faktiskt fungerat bättre än vad jag hade väntat mig. Minska antalet olästa fungerade däremot inte alls.

      Radera
  3. Jeg har ingen planer for 2016, bare lese det jeg har lyst til! Det er ganske behagelig å tenke på! Men jeg liker å lese nye bøker, så jeg kommer nok til å lese en del nyutgivelser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog väldigt viktigt att lustläsa.

      Radera
  4. Jag jobbar också mest så. Recex först, sedan fri läsning. Kanske att jag prioriterar om jag har en oläst bok i en serie och vet att det kommit/snart kommer en ny.

    SvaraRadera
  5. lustläsningen är det för det mesta hos mig, men ibland tillkommer måste - läsning som jag inte planerat in

    SvaraRadera
  6. Låter ungefär som hos mig då :)

    SvaraRadera
  7. Jag försöker också bli bättre på att läsa hyllvärmare :)

    SvaraRadera
  8. Jag har märkligt nog ingen lust att ens kika på mina gamla olästa. De får värma hyllan ett tag till. :-)

    SvaraRadera
  9. Alla vill minska antalet olästa böcker, jag undrar hur vi kommer lyckas.
    Jag kommer bli sugen på andra böcker jag vet.

    SvaraRadera
  10. Minska antalet hyllvärmare borde jag verkligen också göra!

    SvaraRadera
  11. De olästa böckerna i bokhyllan är för mig lätträknade, men allmänna biblioteket har mycket att fresta med, så planering fungerar inte så bra då. ;)

    SvaraRadera
  12. intressanta böcker köper jag ändå :)

    SvaraRadera
  13. Hyllvärmare skall även jag satsa på i år.

    SvaraRadera
  14. Lustläsning är ett härligt ord.

    SvaraRadera
  15. Det är lustläsning som gäller hos mig. Och att försöka minska antalet hyllvärmare.

    SvaraRadera