torsdag 7 januari 2016

Vinter med Kulturkollo #vintersport



Det här är ett inlägg i Kulturkollos inläggsserie #vintermedkulturkollo

7. #vintersport

Vintersport för mig är skidor... Och jag fullständigt avskyr allt som har med skidor och skidåkning att göra. Det kan ha att göra med att jag under skoltiden (i klasserna 1-4) ibland skulle ha med sig skidorna till skolan vilket betydde att det var bara att åka ca 2 km på skidor dit. De dagarna skulle man på gympalektionen sen åka korta skidslingan i skogen bakom skogen. Och sen var det bara att skida de där 2 km hem efter skolan. Det var pest! Till saken hör att jag var urusel på att åka skidor! Min familj har alltid varit skiddårar så det skulle åkas på skidsemester osv och tittas på skidåkning på TV. När jag blev lite äldre så föll TV-tittandet bort och för att vara säker på att slippa dessa evinnerliga skidresor så gömde jag mina skidor så bra att de inte hittades förrän säkert 10 år senare. Det är tur att jag numera är gift med en man som inte heller är speciellt intresserad av skidåkning eller någon vintersport överhuvudtaget!



1 kommentar:

  1. Skidåkning för mig var också längdskidor, jag minns det som att jag faktiskt gillade det under uppväxten. Nu däremot skidar jag så sällan jag bara kan. Köpte utrustning för typ 15 år sedan och det är inte många gånger som det blivit använt.

    SvaraRadera