söndag 10 januari 2016

En smakebit på søndag - Saknar dig

Man borde se till att man någon gång, lite då och då, har en sådan helg som vi haft nu. Vi har bara tagit det lugnt, ätit gott, läst en massa och m¨ålat lite. Vi har alltså varken planerat någonting för den här helgen eller tagit itu med en massa måsten utan bara haft det lugnt och skönt. Och nu är det redan söndag och imorgon sätter allt, jobb osv, igång igen.
Men söndagen börjar med En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten.Det hela går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = No spoilers!

--------------------------

Min smakbit kommer från sid 43 i Saknar dig av Harlan Coben (boktiteln är länkad till förlagets sida om boken)


"Han reste sig upp ur ... lådan? För första gången kunde Gerald Remington se var han hade legat i alla dessa ... timmar? Det var en ganska stor låda, större än en kista, kanske drygt en meter djup och kanske två och en halv meter lång. När Gerald stod upp såg han att han befann sig i en skog. Lådan var nedgrävd i marken. Ett slags dold bunker. Kanske ett ställe att gömma sig på om det blev storm, eller en plats för förvaring av spannmål. Det var svårt att avgöra."




23 kommentarer:

  1. har läst någon enda titel av Harlan Coben för länge sedan. kanske dags att förnya bekantskapen? tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. ny författare för mej, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Har inte läst något av Harlan Coben och har fått lite intrycket att det nog inte är en författare för mig. Men en ska ju aldrig säga aldrig... Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Verkligen länge sedan jag läste något av Coben.

    SvaraRadera
  5. Tack för smakebiten måste läsa mer av denna författare.

    SvaraRadera
  6. Jag blir nyfiken på det där med lådan. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. En författare jag ännu inte läst men som intresserar. Tack för smakebit!

    SvaraRadera
  8. Vad skönt med en riktigt lugn helg utan massa måsten! Jag har läst några böcker av Coben, och tyckt riktigt bra om de. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  9. Jeg har lest flere av hans bøker, og liker dem godt.

    SvaraRadera
  10. Låter som en bra helg. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten!
    God fortsättning på nya året!

    SvaraRadera
  12. Spännande! Jag har en massa titlar av Coben i bokhyllan men inte läst en enda. Men snart så... :) Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  13. Oj. Låter spännande.
    Tackar för smakbiten!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  14. Låter spännande! Jag har läst en del av honom i julas, ofta påhittiga stories.

    SvaraRadera
  15. Det er deilig med helger der man kan ha helt fri!
    Jeg har lest en god del bøker av Harlan Coben og synes de er fine :-) Ha en riktig flott søndag!

    SvaraRadera
  16. Spännande! Har den här i min läshög, ska försöka börja på den nu i veckan :)

    SvaraRadera
  17. Tack för en spännande smakbit!

    SvaraRadera
  18. Tack för smakbit som väcker nyfikenhet! Ha en fortsatt fin söndag. :)

    SvaraRadera
  19. Oj, jag blir jätteavundsjuk på er fina lugna helg!

    SvaraRadera
  20. Har inte varit så förtjust i Cobens fristående böcker, men jag gillar de om Myron Bolitar :)

    SvaraRadera
  21. Tror jag har missat Coben, får kanske rätta till det :)

    SvaraRadera