tisdag 26 januari 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 4

Jag hade tänkt mig att göra bokbloggsfrågan igår men hann inte så då får det bli idag istället.

Igår kroknade jag totalt och får försöka komma ikapp idag. Och då passar det bra att börja med Veckans bokbloggsfråga som anordnas av Barnboksbloggen. Den här gången vill hon veta

Jag kommer att köra igång en kategori här på bloggen som heter Månadens förlag. Så denna vecka undrar jag om det finns något förlag som ditt hjärta klappar lite extra för? Finns det något förlag vars utgivning du följer lite extra noga? 

----------------------------
Självklart finns det några vars utgivning jag håller ett öga på, men det är nästintill omöjligt för mig att välja bara en. De två som direkt ploppar upp är

Hoi förlag - jag är svag för debutanter och man brukar hitta en hel del hos Hoi.

Lind & Co - jag gillar också att läsa fackböcker emellanåt och Lind & Co har en perfekt blandning av skönlitteratur och intressant facklitteratur.









5 kommentarer:

  1. Lite samma här. Jag följer inte direkt något förlag, utan går mest efter om jag hittar en intressant bok på biblioteket. Om förlaget sedan visar sig hålla på flera bra böcker tror jag nog bara handlar om ren lycka. Finns mycket skit också (eller ja, genrer som jag inte läser), men som någon annan tycker om.

    SvaraRadera
  2. Hoi har en del bra böcker och trevliga är de också :)

    SvaraRadera
  3. Lind & Co gillar jag verkligen.

    SvaraRadera
  4. Tror faktiskt inte att jag har läst något från Hoi förlag, även om jag har varit intresserad av deras böcker så har det inte blivit av än :)

    SvaraRadera