tisdag 5 januari 2016

Vinter med Kulturkollo #frost


Det här är ett inlägg i Kulturkollos inläggsserie #vintermedkulturkollo





Det finns bara en frost för mig och det är Kommissarie Frost. Jag tittar inte på TV speciellt mycket men den serien var en av de få som jag följde när den sändes. Senare kom jag underfund med att serien baserades på böcker av R. D. Wingfield och jag har faktiskt lyckats få tag på en av böckerna på svenska och läst den. Men jag vill nog läsa de här på engelska, redan översättningens språkbruk antyder om att originalversionen kan vara riktigt rolig med en hel del tvetydiga ordvändningar.


3 kommentarer:

  1. Åh, Kommissarie Frost! Det var bra länge sedan för min del. Vi brukade titta på jättemycket brittiska deckare förr, men det har blivit allt mindre av den varan med åren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska jag titta på deckare så är brittiska deckare mina definitiva favoriter och Frost missade jag aldrig!

      Radera
  2. Frost är en av mina föräldrars favoriter för tillfället. För mig är det nog just nu Luther med Idris Elba.

    SvaraRadera