måndag 18 januari 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 3

När veckan börjar med en sådan här härligt solig måndag så får man en energikick och det  bara kliar i fingrarna att sätta igång och jobba undan sånt som fått ligga och vänta på att man ska ha tillräckligt med ork.
På måndagar är det också dags för Veckans bokbloggsfråga som anordnas av Barnboksbloggen. Den här veckan vill hon veta

Den här månadens tema i min utmaning Temaläsning 2016 är Sanna berättelser. Det är förstås ett begrepp som man kan tolka väldigt brett, men biografier och självbiografier är såklart en viktig del. Skulle du vilja skriva en egen självbiografi om något som hänt i ditt liv? Finns det någon person som du gärna skulle vilja läsa en biografi av eller om?


------------------------


Nja, jag tycker inte en egen självbiografi skulle vara speciellt intressant, förutom då mina upplevelser av föreningsliv inom djurföreningar. Förutom det så tycker jag inte att det finns något annat intressant att skriva om. Däremot kunde jag tänka mig att skriva en bok om min släkt där det finns en hel del ovanliga händelser och udda personer.

Jag har läst en biografi, som jag inte var speciellt imponerad av, om Robin Williams men jag skulle gärna vilja läsa en mera djupgående och heltäckande biografi om honom.






3 kommentarer:

  1. Som yngre hade jag säkert velat läsa om föreningslivet, särskilt när jag jobbade i djurpark :)

    SvaraRadera
  2. Men du, det här var lustigt... att du också tar upp Robin Williams.

    SvaraRadera
  3. Är inte så intresserad av biografier överhuvudtaget.

    SvaraRadera