tisdag 26 januari 2016

Top Ten Tuesday - Tio böcker på platta

Tisdagar är dagen för Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish. Top Ten Tuesday går ut på att man ska göra en tio-i-topplista efter ett givet tema. Idag är det fritt val

Freebie Week! Pick a topic near and dear to your heart! Something you wished was on our official list!

----------------

Just nu funkar min fantasi inte alls så jag hade väldigt svårt att komma på något tema, men till slut klarnade det. Eftersom jag har lovat mig själv att läsa mer på läsplatta i år så listar jag såklart de böcker jag vet att jag kommer att läsa på plattan (dvs de som jag redan har och som jag vet jag kommer att läsa)

1. Främlingen i huset av Sarah Waters
2. Mitt liv med Bob av James Bowen
3. Lång väg hem av Eva Dolan
4. Jakten på kapten klänning av Jonas Trolle
5. MemoRandum av Anders de la Motte
6. VIP-rummet av Jens Lapidus
7. En enda hemlighet av Simona Ahrnstedt
8. Smekmånad i Paris av Jojo Moyes
9. Varför kom du hit av Julia Svanberg
10. Drottning utan land av Erik Petersson



3 kommentarer:

  1. Bra tema! Det ska jag komma ihåg :)

    Främlingen i huset och Lång väg hem har jag läst. Jag gillade båda två :)

    SvaraRadera
  2. Ett alldeles utmärkt tema! Hoppas du hittar några pärlor band titlarna. Har bara läst den första och vill minnas att jag tyckte den var bra.

    SvaraRadera
  3. Främlingen i huset är riktigt bra :)

    SvaraRadera