söndag 31 januari 2016

En smakebit på søndag - Etthundra mil

Vilken tråkig vinter vi haft/har. Jag har varit så nöjd med att det varit snö och kallt och helt plötsligt blir det töväder. Det är grått och tråkigt, det regnar av och till och snön är borta. Vinter ska inte vara så här!
Som tur är finns det ändå alltid något positivt och på söndagarna är det En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!


------------------

Min smakbit kommer från sidan 123 i Etthundra mil av Jojo Moyes (OBS! Titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)


"Nicky sov i en timme, hans blåsvarta kalufs hängde ner över de svullna kindbenen och i sömnen slätades hans oroliga ansikte ut. Tanzie sjöng för sig själv och klappade hunden. Norman sov, fes ljudligt flera gånger och impregnerade långsamt bilen med sin odör. Ingen klagade. Det maskerade den kvardröjandee lukten av spya."


19 kommentarer:

  1. Jag tyckte väldigt mycket om den här :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Jag har länge tänkt läsa något av Moyes och så vann jag faktiskt den här boken för ett tag sedan. Nu ska jag bara läsa den också :)

    SvaraRadera
  3. Tack för smakebiten, denna började jag lyssna på, kanske ska jag lyssna klart

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbit! Ganska vidriga odörer i den. Har fortfarande inte läst något av Moyes, men snart så... ;)

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten - det här tycker jag är hennes bästa bok!
    Jag gillar inte snö, men när det regnar och sen fryser - då är det ännu värre!

    SvaraRadera
  6. Jojo Moyes väntar på mig! Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  7. läste Livet efter dig och gillade den. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  8. Detta var inte en bok för mig... Men tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten! Den boken har jag läst och tyckte mycket om den. :)

    SvaraRadera
  10. Den här ligger och väntar på mig, tack för smakbit!

    SvaraRadera
  11. Har lest flere av hennes bøker, men tror ikke jeg har lest denne. Takk for smakebiten!

    SvaraRadera
  12. Den här läste jag ganska nyligen, gillade den.

    SvaraRadera
  13. Tusen takk for smakebiten. Denne boken har jeg lest, og jeg elsket den :)

    SvaraRadera
  14. Jag har läst Moyes Livet efter dig och Arvet efter dig och tyckt att de har varit riktigt bra! Jag har länge tänkt att jag ska läsa mer av henne, men det har inte blivit av än.

    SvaraRadera
  15. Jag tycker också att det ska vara snö, till och med kallt får det gärna vara. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  16. Tack för smakbiten! Denna bok verkar väldigt spännande. :)

    SvaraRadera
  17. Jag har hört mycket om den, men inte läst den. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera