måndag 4 januari 2016

Tematrio - Boksaker

Idag har vi haft en del att göra i o m att vi nu försöker åter gå till det "normala" efter helgerna. Det betyder att min man lite sakta börjat plocka bort en del julpynt och ljus. Det här kan tyckas vara väldigt tidigt, men vi har två vildingar till katter och den yngre kan bara inte låta bli sakerna och plockar vi bort så behöver vi inte hela tiden gasta "NEJ!! Låt bli!"och/eller plocka upp saker från golvet och kasta sånt som gått sönder.
Men nu när vi plockat färdigt för idag så måste jag ju delta i Lyrans Tematrio. Idag handlar det om boksaker och Lyran uppmanar

Berätta och visa gärna bilder på snygga boksaker!

---------------------

1. Bokmärken
 Jag är ganska svag för bokmärken och har samlat på mig en del.



 



 

 


2. Bokstöd

Perfekt att ha när man vill läsa boken utan behöva hålla i den. Många tycker Book Seat är bra

Jag föredrar den som jag har, Porta Book Om jag sen kunde få den i leopardfläckigt så skulle jag vara överlycklig!
3.  Örhängen är jag också svag för och ett par bokörhängen skulle inte vara helt fel i min samling. Förr eller senare kommer jag nog att skaffa dem. Och då anske nånting sånt här










11 kommentarer:

  1. Bokmärken är fina souvenirer, örhängen vill jag ha.

    SvaraRadera
  2. Det var ett par riktigt fina örhängen :) Jag borde kanske skaffa ett bokstöd. Min vänsterhand har börjat domna vid maratonläsning och det kanske skulle kanske bli bättre om jag inte behövde hålla i boken.

    SvaraRadera
  3. Upptäcker nu att bokmärken för böcker kan vara så mycket mer än kvitton och papperslappar som jag kör med. ;)

    SvaraRadera
  4. Många snygga bokmärken! Bokmärken är lite som hårsnoddar och strumpor för mig, de försvinner märkligt och spårlöst.

    SvaraRadera
  5. örhängen är jag väldigt förtjust i i största allmänhet. och bokmärken får man aldrig nog av

    SvaraRadera
  6. Bokörhängena var ju jättesöta!

    SvaraRadera
  7. Snygga prylar! När jag först såg det röda bokstödet trodde (hoppades) jag att det var en gunga för bokläsare. Ett helt annat slags bokstöd, alltså.

    SvaraRadera
  8. Bokmärken samlar jag lite på också :)

    SvaraRadera
  9. Bokörhängen skulle jag inte alls ha något emot heller.

    SvaraRadera