måndag 25 januari 2016

Tematrio - Snygga omslag

Jag har tillbringat kvällen med att sova i soffan och vaknade alltså ganska nyligen så inatt lär jag vara uppe ganska sent (eller tidigt beroende på hur man ser det). Just nu är alltså första gången det här dygnet jag känner mig någorlunda utvilad och det tänkte jag dra nytta av och få lite gjort. Alltså börjar jag med Lyrans Tematrio, som den här veckan handlar om bokomslag. Lyran uppmanar

Berätta om tre böcker med snygga omslag - visa gärna bilder!

----------------------
Jag tittar i vanliga fall sällan på omslaget men vissa omslag är ju sådana att man inte kan låta bli och det var inte svårt att hitta dessa tre bland förra årets lästa böcker (OBS! Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)





Döden på Nilen av Agatha Christie
Omslagen till den här serien med nyutgivna Christie-deckare är alla jättesnyggasnygga










Gudar och monster av Laini Taylor
Omslagen till Laini Taylors trilogi Önskemånglarens dotter är några av mina absoluta favoriter och böckerna är det också (länk till de andra delarna finns i recensionen om man vill se de andra omslagen också)







Los Peregrinos av Cecilia Samartin
 Här handlar det också om en trilogi där jag gillar både böckerna och omslagen (och länkar till de andra delarna finns längst ner i recensionen)






17 kommentarer:

  1. "Döden på Nilen" och hela den nyutgivna serien är verkligen otroligt snyggt formgiven. Elegant, färgglad och lockande!
    Men ditt sista förslag tycker jag var... hm. Nej. Inte alls fint, bara kitschigt.

    SvaraRadera
  2. Riktigt fina böcker du bjuder på. Böckerna i Önskemånglarens dotter står i min hylla. Har bara läst den första, men kommer fortsätta serien snart.

    SvaraRadera
  3. nyutgåvorna av Christie - böckerna är verkligen jättefina. tror att jag har Samartin del 1 någonstans

    SvaraRadera
  4. Christies omslag är himla snyggt, men jag har blivit besviken på hennes böcker ett par gånger...

    SvaraRadera
  5. Har också en Samartin som finaste omslag, hon har fina böcker :) har inte läst triologin ännu men ska ta och göra det.

    SvaraRadera
  6. Gillar särskilt Christie-omslaget!

    SvaraRadera
  7. Gillar också omslagen till Christies nyutgåvor!

    SvaraRadera
  8. Agatha Christie-böckerna har fått jättefina omslag.

    SvaraRadera
  9. Jag är väldigt förtjust i omslagen till nyutgåvan av Christie.

    SvaraRadera
  10. Jag gillar också omslagen till Samartins böcker, även om jag nog faktiskt tycker minst om det på tredje delen :)

    SvaraRadera
  11. Christies omslag gillar jag bäst i din trio.

    SvaraRadera
  12. Gillar också omslagen till Christies böcker!

    SvaraRadera
  13. Omslaget för Christie-boken är så tjusigt! :)

    SvaraRadera
  14. De nya utgåvorna av Agatha Christie är oerhört läckra och Laini Taylors serie är väldigt snyggt utformad.

    SvaraRadera
  15. Åh grymt snygga omslag! :) Gillar särskilt Agatha Christies :)

    SvaraRadera