tisdag 5 januari 2016

Top Ten Tuesday - Målsättningar 2016

Temat för Top Ten Tuesday idag är så enkelt att jag bara inte kan låta bli att delta. Top Ten Tuesday anordnas av The Broke and the Bookish och går ut på att man ska göra en tio-i-topplista efter ett givet tema. Idag handlar det om målsättningar för det nya året och det har man ju varje år massor av

Top Ten Resolutions We Have For 2016 (can be bookish, personal resolutions, "I resolve to finally read these 10 books, series I resolve to finish in 2015, etc.)

--------------------

Faktiskt så är det inte alltför svårt att komma på 10 föresatser, jag skulle nog kunna komma på dubbelt så många om det behövdes. Dessa tio är inte listade i någon viktiighetsordning utan alla är nog lika viktiga för mig.

1. Minska på mängden olästa böcker här hemma.
2. Läsa fler hyllvärmare (vilket egentligen ingår i nr 1)
3. Minska ännu mer på bokinköpen
4. Läsa mer noveller
5. Försöka få igång läsandet på läsplattan.
6. Bli bättre på att uppdatera bloggen och på att schemalägga inlägg
7. Bli bättre på att svara på kommentarer på bloggen
8. Bli bättre på att besöka andra bloggar
9. Se till att jag inte blir efter med recensionerna igen utan skriver recensionen direkt efter att jag läst boken.
10. Njuta av läsandet!

5 kommentarer:

  1. Fler här som jag instämmer i för egen del:-)

    SvaraRadera
  2. Hehe låter som om vi är många som trillar i samma fälla och måste göra någonting åt alla olästa böcker osv ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har också som mål att läsa fler hyllvärmare och minska bokinköpen.

    SvaraRadera
  4. Vi har en del gemensamma målsättningar, men den viktigaste måste ju vara sista punkten :)

    SvaraRadera
  5. Bra punkter, instämmer med samtliga.

    SvaraRadera