tisdag 12 januari 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 2

Veckans bokbloggsfråga kommer på måndagar men igår hann jag inte med att besvara den så det får bli idag istället. Frågan den här veckan är

Finns din blogg med i sociala medier, så som Facebook, instagram eller twitter? Vad använder du de sociala medierna till, att göra reklam för bloggen, skaffa nya läsare eller interagera med läsarna genom diskussioner, tävlingar eller annat? 

---------------

Bloggen finns med i sociala medier, t ex så har bloggen en egen Facebooksida. Jag ser sociala medier mest som marknadsföring och en möjlighet att erbjuda läsare olika sätt att följa bloggen.
Jag bloggar ju för min egen skull men samtidigt tycker jag såklart det är kul att bloggen har läsare. Att det sedan också finns läsare som vill följa bloggen är ännu roligare och det vill jag underlätta genom att erbjuda olika sätt att göra det på.



10 kommentarer:

  1. Ja så ser jag det också, gillar Instagram mycket

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har faktiskt börjat fundera på det där med Instagram

      Radera
  2. Än så länge har bloggen varken Instagram eller Twitter, men Facebook-sida har den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Twitter har jag bara mitt privata men tipsar därigenom om inlägg på bloggen.

      Radera
  3. Jag har funderat lite på att skaffa en Facebook-sida till bloggen, men än så har jag inte gjort det :)

    SvaraRadera
  4. Nu följer jag din FB-sida :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Jag följer din sida gm Bloglovin'

      Radera
  5. Håller med dig :) nu har inte min blogg Facebook men Instagram tycker det är så lätt och smidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstått att Instagram visst ska vara smidigt och roligt så det tål att tänkas på.

      Radera
  6. Jag gillar verkligen instagram!

    SvaraRadera