söndag 20 maj 2018

En smakebit på søndag - Tystnaden

Jag var lite tveksam tidigare om hur mycket lästid jag skulle få den här helgen men det har hittills visat sig att jag hinner läsa mycket. Under lördagen har jag faktiskt inte gjort så mycket annat än läst och jag tror  det blir samma på söndagen. Ibland är det faktiskt riktigt skönt att strunt i alla måsten och bara läsa en hel helg! Men söndagen börjar med  En smakebit på søndag som anordnas av Betraktninger ~ tanker om bøker. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

------------------

Min smakbit kommer från sidan 13 i Tystnaden av Dean Koontz (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)


"Vid axeln hade hon ett hölster med svängbara knäppen, hållare för extramagasin, och en sele i mocka. Vapnet hängde precis bakom hennes vänstra arm, en position som gjorde att vapnet var mycket väl dolt under hennes specialsydda sportjacka.
Förutom det extra magasin som var fäst vid selen brukade hon ha två andra i jackfickorna, vilket blev totalt fyrtio patroner om man räknade med dem i pistolen.
Det kunde komma en dag då fyrtio inte var tillräckligt många. Hon hade ingen backup längre, inget team i en piketbil runt hörnet om allt gick åt skogen. Den tiden var över, kanske för alltid. Hon kunde inte beväpna sig för oändlig strid. Om det visade sig att fyrtio patroner inte räckte skulle inte heller åttio eller åtta hundra göra det, oavsett situation. Hon gjorde sig inga illusioner när det gällde den egna skickligheten eller uthålligheten."


22 kommentarer:

  1. har hölster till min sekatör, köpt i England.

    SvaraRadera
  2. Det där är en bok som jag med säkerhet vet att jag kommer att läsa. Någon gång :)

    SvaraRadera
  3. Tack för smakebiten, den fick jag i brevlådan.

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Den här ligger på vänt här hemma.

    SvaraRadera
  5. Denne forfatteren leste jeg masse av i en perioden, så fint å bli minnet på ham igjen. Takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hans tidigare böcker har inte varit något för mig, men den här passade bättre.

      Radera
  6. Det er fantastisk å bare lese en hel helg. Det skjer at jeg også gjør det. Det vil si at jeg gjør det denne helgen og, men nå leser jeg fagbøker :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  7. Det där verkar som en spännande bok!

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Den här kom som en överraskning hem till mig. Är lite osäker på när den blir läst.

    SvaraRadera
  9. Oj så länge sen jag läste Koontz, tack för smakbiten

    SvaraRadera
  10. Koontz läste jag mycket av i min ungdom. Var en favoritförfattare liksom Stephen King. King har jag plockat upp igen, få se hur det blir med Koontz....Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten. Den håller jag på att läsa just nu, väldigt spännande! :)

    SvaraRadera
  12. jag har läst ute hela helgen. jätteskönt. tack för en spännande smakebit!

    SvaraRadera
  13. Det känns länge sen jag läste något av Dean Koontz.

    SvaraRadera
  14. Det var väldigt länge sedan jag läste något av Dean Koontz. Den här låter intresssant. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  15. Koontz läste jag för en hel massa år sen, har för mig att jag tyckte att han var ganska läskig.

    SvaraRadera