lördag 5 maj 2018

Veckans bokmärke vecka 18





Vad har du mellan sidorna den här veckan? Är det senaste kvittot från ICA, ett gem från jobbet eller kanske du också alltid använder ett bokmärke? Är det inte dags att visa upp vad du använder just nu? Eller kanske du är som jag, samlar på bokmärken? Oavsett vad du använder, visa upp det! Lägg gärna en länk i kommentarerna så jag också kan se vad du har mellan sidorna.

-----------------------

Det blir ett av mina loppisfynd igen.


Den här gången är det ett bokmärke som också går att använda som brevkniv. Den hittade jag på en av mina loppisrundor nån gång, jag kommer inte ihåg när det var eller när. Den är gjord av horn/ben och mönstret (som syns lite dåligt på bilden) är inbränt, högst upp finns ett renhuvud, och så är den lackad. Det här är ett bokmärke som jag aldrig har använt och lär inte göra det heller för jag är rädd att den där piggen i mitten, där sidan ska träs in i, ska knäckas. Men fin är den...



2 kommentarer: