torsdag 31 maj 2018

Hett i hyllan #146


Dags att visa upp lite hyllvärmare i Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

-------------------------

Idag blir det ännu ett av mina loppisfynd



Bortom stjärnan av Elisabet Nemert
Baksidestext
"Herdedottern Sofia växer upp i den lilla staden Betlehem under den period då romarna ockuperar Palestina. Det är en grym tid, särskilt om man är kvinna och vill gå sin egen väg.
Men Sofia har fått sällsamma gåvor med sig i livet, och ödet leder hennes steg från Betlehem via Alexandria till Rom, världens centrum. Hon når oanade höjder men får också betala för sitt mod och sin aldrig sviktande människokärlek med utanförskap och sviken kärlek.
Trots omgivningens hån viker Sofia inte från sin förutbestämda väg. hon är stark och stjärnan ger henne vägledning. Och hon förlorar aldrig hoppet om att en gång möta den man hon som ung flicka såg i en dröm..."





Den här boken köpte jag sommaren 2014 på bakluckeloppisen vid Ulva kvarn. Jag brukar köpa en del pocket på loppisar för att ha som sovrumsläsning. Pocket är perfekt att läsa i sängen eftersom de inte väger så mycket och är mer lätthanterliga än inbundna böcker. Den är boken får  stanna just för att den nog är perfekt sovrumsläsning, inte bara för att den är lätthanterlig utan också för att innehållet är lagom lättläst som kvällsläsning.



6 kommentarer:

  1. inte läst denna författare tidigare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst ett par böcker och gillar man historiska romaner så är de bra.

      Radera
  2. Har en av författarens böcker i bokhyllan. Tror att den heter Vargarnas tid. Den här verkar också intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vargarnas tid har jag inte läst men jag tror faktiskt att jag också har den i bokhyllan

      Radera
  3. Har hört mycket bra om hennes böcker, men har inte läst något själv.

    SvaraRadera