lördag 5 maj 2018

Månadssammanfattning April 2018


Månadssammanfattning - April 2018


Antal lästa böcker: 17
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 5383
Inbundet: 12
Kartonnage: 0
Danskt band: 1
Häftad: 1
Storpocket: 0
Pocket: 3
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 14
Lästa hyllvärmare: 3
Köpt: 0
Fått: 16
Antal lästa böcker 3 x 3 under 2018: 1
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2018: 2
Kaosutmaningen 2018 (totalt antal avklarade punkter):  16
Månadens bästa bok: Vit krysantemum av Mary Lynn Bracht


Böckerna jag läst i april är (titeln är länkad till recensionen, alla är inte recenserade ännu). Lästa böcker för varje månad det här året finns under fliken Läst 2018

Dödskaravanen - Mats Erasmie 
Fader af Hjo - Annette Brandelid 
Oskuld och erfarenhet - Tracy Chevalier 
Bokhandeln på Riverside Drive - Frida Skybäck 
Den sista Mrs Parrish - Liv Constantine 
Drottning Elizabeth: en biografi - Sarah Bradford 
Eldsystrar - Susanne Boll 
Vit krysantemum - Mary Lynn Bracht 
Bödlarna i Tyburn - Tony Parsons 
Gobi: Den sanna historien om en liten hunds långa resa - Dion Leonard 
Ryssar är såna som gillar björkar - Olga Grjasnowa 
Psykologen - Martin Falkman 
Slaktaren - Gabriella Ullberg Westin 
Ensamma tillsammans - Jörgen Löwenfeldt 
I egna händer - Cecilia Sahlström 
Raya - Henrik Johansson 
Den frusna trädgården - Kristin Hannah 


Jag blev jätteförvånad över att jag hunnit läsa så många böcker i april, det kändes nämligen inte som om det skulle ha varit så många. Å andra sidan så var många av böckerna både lätt- och snabblästa så det är nog en delorsak till att jag hann med så många.

Glädjande nog håller jag mig fortfarande nästintill i kapp med recensionerna. Emellanåt hamnar jag lite efter men inte mer än att det går att ta igen snabbt bara man lägger manken till.

Jag är nöjd med att ha hunnit läsa 3 hyllvärmare och jag hoppas kunna fortsätta på samma sätt. Jag har kvar 3 hyllvärmare som jag borde läsa till 3X3- och Hyllvärmarutmaningen, så dom måste jag börja ta itu med.

Jag är riktigt stolt över att jag kunnat avhålla mig helt från att köpa några böcker, trots att inboxen nästan flödat över av erbjudanden, vårrea osv osv. Nu gäller det att hålla nollan resten av året också.

Nu ska det ju bli lite varmare ute också så snart kan man kanske sitta ute och läsa, vilket inte vore så dumt. Maj har i alla fall börjat bra läsmässigt, men jag tvivlar på att jag kommer att hinna läsa lika mycket som under april månad.


1 kommentar:

  1. Wow! Sjutton stycken! Det är ett tempo jag borde ha, med tanke på alla olästa böcker :)

    SvaraRadera