tisdag 22 maj 2018

Veckans Topplista - Mors dag


Tisdag morgon och då är det dags för Veckans Topplista som anordnas av Johannas deckarhörna. Temat idag är

Mors dag – Böcker till eller om mammor

----------------------------

Jag väljer bland böcker jag läst i år  och plockar ihop en presentlista med en blandning  som jag vet att min mamma skulle uppskatta. Vi har ungefär samma smak och hon vill också ha en "salig blandning" när det gäller läsning (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)






1. Dödskaravanen av Mats Erasmie












2. Gobi- den sanna historien om en liten hunds långa resa av Dion Leonard













3. Hjärtat fullt utav dig av Aliya Dahlgren










4. Trollsländan av Michel Bussi














5. Vi gör ingen stor sak av det här: samlade absurda betraktelser av Anders Tempelman














12 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera
  2. Gobi skulle jag vilja läsa och ja, nummer fem i din lista håller jag med om - ett riktigt bra presenttips.

    SvaraRadera
  3. intressant, fem titlar jag inte läst, tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Fem mer eller mindre okända för mig.

    SvaraRadera
  5. Roligt att dela bokintresset med sin mamma, och att ni båda gillar en bredd. Jag har läst om flera av böckerna på din lista, men inte själv läst någon av dem. Tack för tips!

    SvaraRadera
  6. har faktiskt inte läst någon av dina titlar!

    SvaraRadera
  7. Trollsländan håller jag på med.

    SvaraRadera
  8. Inte läst någon av dessa. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  9. Har inte läst någon från din lista. Tack för tipsen.

    SvaraRadera