torsdag 10 maj 2018

Helgfrågan vecka 19



Det är soligt och vackert och över 20 plusgrader ute, men jag sitter inomhus med tjocka byxor och tröja på mig och fryser. Mina läkare och min kropp har lite olika uppfattning om vad som är lämplig blodtryck för mig och det resulterar i att när "vanliga" människor sitter ute och tycker det är varmt, sitter jag inne, klädd som en polarforskare och fryser.

Men nu är det dags att svara på Mias Helgfråga. Den här gången vill hon veta

Vilken är din roligaste bok?
Bonusfråga: Vad ska du hitta på denna långhelg?

-----------------------

Det där med humor är svårt och jag undviker nog ofta böcker som marknadsförs som roliga. Men självklart har jag läst böcker som jag tyckt var roliga, där humorn fått mig att t o m skratta och inte bara småle.

Den jag tänker på direkt är



Pia F Davidsons trilogi om Veera, Miriam och Erika: Så tuktas en svinpäls, I likets vänkrets, Vänner i nöd, vänner i död (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)
Humorn i de här böckerna funkar klockrent fr mig.









Bonusfrågan: Brorsan ska tillbringa helgen hos oss och eftersom han brukar läsa mycket när han är här så blir det nog en del läsning, men man måste ju också vara lite social och inte läsa hela tiden så en del av tiden går åt till att umgås. Alla djuren ska behandlas mot fästingar och annan ohyra och det tar sin lilla tid. Sen flyttar illrarna ut till utegården.
Årets grillpremiär på utegrillen blir på lördag.






14 kommentarer:

  1. tack för roliga tips, trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det är svårt med humor. Är ju väldigt individuellt. Inte läst något av Davidson, tack för tips!

    SvaraRadera
  3. En härlig helg låter det som. Här blir det också en hel del umgänge, men jag kommer att ha uppdämt behov av att läsa när den här helgen är över, det blir nog inte något läst för min del. Tack för tips om rolig bok!

    SvaraRadera
  4. har inte läst Davidson. jag ser fram emot en riktigt läshelg. är på alldeles rätt humör för det

    SvaraRadera
  5. Davidson är mig helt obekant, men kanske värd att kolla upp!

    SvaraRadera
  6. Bortsett från det där med fryasandet låter det som en bra helg. Hoppas du kommer ut lite i solen iaf även om du behåller tjocktröjan på.

    SvaraRadera
  7. Titeln får mig att vilja bläddra i den i alla fall. Kluriga titlar får mig nyfiken.

    SvaraRadera
  8. Det är svårt med humor i böckerna. Jag tackar för ditt tips.

    SvaraRadera
  9. Tack för boktipset! Det låter besvärligt att frysa så.

    SvaraRadera
  10. Jag träffar också min bror i helgen!

    SvaraRadera
  11. Inte läst något av den författaren. Tack för tips! :)

    SvaraRadera
  12. Jag tyckte Pias första bok var roligast, då skrattade jag hejdlöst.

    SvaraRadera