onsdag 9 maj 2018

Kulturkollos veckoutmaning vecka 19: Bra och dåliga grannar


Dags för Kulturkollos veckoutmaning som lyder

 I veckans utmaning vill jag att du presenterar en granne du väldigt gärna skulle vilja ha och en som du helst vill bo väldigt långt ifrån.
Vem är din favoritgranne? Vem slipper du helst småprata med vid brevlådan?
--------------

Vi behöver egentligen inga fiktiva grannar, vi har händerna fulla med dem vi har/har haft  här hemma. Och under åren då jag flyttat lite då och då så har jag hunnit ha en hel del ganska udda grannar och de senaste åren sen vi flyttade hit har vi nog haft de allra märkligaste trots att det bara är fem hus på vår lilla väg.




Men om jag skulle ha en fiktiv granne så skulle jag kunna tänka mig att bo bredvid Veera ur Pia F Davidsons trilogi där sista boken hette Vänner i nöd, vänner i död . Hon är precis som en person jag känner och min bekanta är precis som Veera, trevlig, rolig, rapp i käften och initiativrik.









Personen  jag definitivt inte skulle vilja ha som granne är Jari-Pekka i Grannen from hell av Carina Ainsley. Jag har redan haft en sån ett tag och det var ingen barnlek att bo i närheten av en sådan person









1 kommentar:

  1. Två för mig okända böcker! Tack för tipsen. Blir rätt nyfiken både på Jari-Pekka och din riktiga granne.

    SvaraRadera