onsdag 23 maj 2018

Favoriter: ej skönlitterärt #1

Jag har ju tänkt att på onsdagar visa upp lite andra favoriter än de skönlitterära, det finns ju så mycket annat jag också läser och gillar.

Idag fick det då bli en seriefigur, Peach Fuzz. När jag skaffar mig en ny hobby så går jag vanligtvis all-in, dvs jag samlar på mig allt möjligt som har med det att göra och det var precis det som gjorde att jag köpte de här tre första böckerna om Peach Fuzz av Lindsay Cibos och Jared Hodges.





Jag är inte intresserad av grafiska romaner i vanliga fall men de här Manga-inspirerade böckerna tyckte jag var så charmiga att jag inte kunde låta bli att köpa dem.
Peach Fuzz handlar om nioåriga Amanda som vill ha ett husdjur. Hon får, efter mycket tjat, köpa ett en iller som får namnet Peach Fuzz. Böckerna handlar om deras liv tillsammans.
Det här är verkligen söta och charmiga serieböcker och som tur är så framställer de inte husdjur som bara söta utan i grunden ligger också att de måste skötas om och att det inte alltid är så lätt.







1 kommentar: