måndag 28 maj 2018

Tematrio - Mens, missfall och aborter

Den här måndagen har verkligen varit härlig! Varmt, men inte för varmt, soligt, men inte för soligt! Och på kvällen först en lätt middag och sen kvällsvila i soffan. Kan det bli bättre? Men nu är det är det dags att få nånting gjort också och jag börjar med Lyrans Tematrio. Eftersom det visst är internationella mensdagen idag så är temat mens, missfall och aborter. Lyran uppmanar

Berätta om tre böcker vari man kan läsa om mens, missfall eller aborter.

-------------

Det här med mens, missfall och aborter tänker jag nog inte ens på när jag läser det i böcker om det inte är speciellt viktigt för själva handlingen så jag har svårt att komma ihåg böcker som skulle innehålla sånt, alltså hittade jag bara två. Det finns säkert flera böcker där det förekommer men då har det inte varit minnesvärt nog för att jag skulle komma ihåg det nu. Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken.





Fyren mellan haven av M. L. Stedman
Missfall












Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran
Abort









6 kommentarer:

  1. Moran passar ju bra, inget lätt tema.

    SvaraRadera
  2. säkert har en läst om detta i många böcker men inte registrerat. lite svårt tema, men det skadar inte att tänka efter

    SvaraRadera
  3. Caitlin Moran är min husgudinna, den boken är så fruktansvärt bra, och viktig, och rolig!

    SvaraRadera
  4. Det var tydligen ett riktigt svårt tema denna vecka. Får hitta på ngt enklare nästa vecka.

    SvaraRadera
  5. Fyren mellan haven skulle jag ju läsa, men.. inte läst än i alla fall!

    SvaraRadera
  6. Bra gjort av dig att komma på de här! Har sett "Fyren" som film och tyckte om den. Caitlin Morans bok står i hyllan, t v oläst.

    SvaraRadera