torsdag 10 maj 2018

Hett i hyllan #143


Torsdagen börjar med Monikas Hett i hyllan då man ska visa upp sina hyllvärmare. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

---------------------

Ett till av mina fynd


Den nionde graven av Stefan Ahnhem (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)
Baksidestext:
"I ett vinterkallt Stockholm har Sveriges justitieminister försvunnit spårlöst på den korta vägen mellan Riksdagshuset och en väntande bil. Han tycks ha gått upp i rök, mitt i maktens centrum.
Ungefär samtidigt hittas frun till en känd dansk tv-personlighet brutalt mördad. Fabien Risk och Dunja Hougaard dras in i varsin komplex utredning som tvingar dem att konfrontera de demoner som lurar i mänsklighetens mörkaste vrår."



Den här boken köpte jag 2016 för en billig peng antingen på en loppis eller på Lidl (varför jag inte vet vilket är för att jag hade noterat böckerna jag köpte den dagen i en enda hög och inte skrivit vilket som var köpt vart. Men oavsett var jag köpte den så var det lite märkligt att jag fick den så billigt, pocketupplagan gavs nämligen ut i april det året och jag köpte den här i juni. Priset går ju inte att motstå, speciellt när det är ganska nya böcker så trots att det här är del 2 i en serie så fick den följa med hem.  Jag tänkte nog att jag skulle skaffa del 1 först och sen läsa den först innan jag tog itu med den här, men så blev det inte. Jag har alltså ännu inte skaffat del ett och därför har nog den här blivit väntandes i bokhyllan. Jag är fortfarande lika sugen på att läsa boken/serien så nu måste jag nog ta tag i saken och skaffa den där första delen så jag kan läsa den här också. Eller hur?


5 kommentarer:

  1. Det där är också en serie som fått bra kritik och jag funderat på att läsa.

    SvaraRadera
  2. Läst mycket om den. Den verkar vara bra.

    SvaraRadera
  3. Ännu en för mig obekant. Men visst är lågt pris något som får oss att köpa - det gäller min hyllvärmare också!
    https://bokslut.blogspot.se/2018/05/hett-i-hyllan-143.html?showComment=1525944201808#c8296226505312168812

    SvaraRadera
  4. Jag har tre delar i den serien stående. Olästa. Snart kommer de med i min Hett i hyllan också :o

    SvaraRadera
  5. Jag gillade första delen väldigt mycket. Andra delen var också bra. Ganska brutala, men spännande.

    SvaraRadera