tisdag 8 maj 2018

Veckans Topplista vecka 19: (Europa (Europadagen EU 9/5)




Det blev en ordentlig sovmorgon idag! När man sen sovit lite för mycket så är man alldeles mosig i huvudet men det är bara att försöka komma igång. Jag börjar med Veckans Topplista som anordnas av Johannas deckarhörna. Temat idag är

 Europa (Europadagen EU 9/5)

-----------------
Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken. Böckerna är listade utan inbördes ordning.





Danmark
Den frusna elden av Jens Henrik Jensen













Spanien
Den osynlige väktaren av Dolores Redondo












Storbritannien
Drottning Elizabeth: en biografi av Sarah Bradford











Italien
Ondskans innersta väsen av Luca D'Andrea












Tyskland
Stora stygga vargen av Nele Neuhaus











9 kommentarer:

  1. ingen läst på din lista! men flera jag tänker läsa

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen. Oxen ligger på vänt här hemma, men jag valde bort Storbritannien från min lista då jag tänkte EU.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen. Jag har inte läst någon men jag skulle vilja läsa biografin om drottning Elisabeth.

    SvaraRadera
  4. bara läst om drottningen, men hoppade över Storbritannien, de ska inte vara med i EU

    SvaraRadera
  5. Ondskans innersta väsen ja, den är jag ju väldigt nyfiken på.

    SvaraRadera
  6. Den tyska boken har jag inte läst än men väl del 4.

    SvaraRadera
  7. Tack för jätteintressanta tips.

    SvaraRadera
  8. Inte läst någon på din lista, men nyfiken på flera, tack för tips! :)

    SvaraRadera
  9. Jens Henrik Jensen är jag nyfiken på!

    SvaraRadera