söndag 27 maj 2018

En smakebit på søndag - Marionetten

Lördagen var en riktigt härlig dag! Precis lagom varmt för mig, inte för soligt och så blåste det lite. Det var riktigt trevligt att sitta ute och läsa. På söndagen ska det ju bli lite svalare så då får jag nog hålla mig inomhus med min bok så frusen som jag är eller om jag absolut vill sitta utomhus så får jag nog sätta på mig lite mer kläder. Men söndagen börjar med  En smakebit på søndag som anordnas av Betraktninger ~ tanker om bøker. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!



Jag har precis börjat på en ny bok så min smakbit kommer från sidan 31 i Marionetten av Louise Björnlund (titeln är länkad till Bokus och där finns mer info om boken)




"Just vid den bryggan, låg vinden på. Och idag förde den med sig en genomträngande, extremt obehaglig lukt av vidbränt kött.
Stanken var outhärdlig. Kina drog upp den röda scarfen som hon hittat i Joakims låda för att täcka mun och näsa. Snabbt samlade hon all tamp i ena handen och krängde sig smidigt upp på bryggan. Vant la hon dubbla halvslag kring pållarna."




26 kommentarer:

  1. verkligen skönt att läsa ute i skuggan, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är riktigt skönt att kunna göra det!

      Radera
  2. känner inte till den här boken all. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Det var en ny bok för mig, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Hoppas du får mycket lästid idag :)

    SvaraRadera
  5. Å sitte ute for å lese er bare herlig! Takk for smakebiten.

    SvaraRadera
  6. Har inte läst om denna boken. Verkar intressant. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten. Vi besöker kompisar den här helgen så jag har kunnat sitta ute i deras trädgård :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att sitta ute i en trädgård!

      Radera
  8. Den här boken kände jag inte till, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Ny bok för mig.

    SvaraRadera
  10. huva så otäckt, tack för smakbiten

    SvaraRadera
  11. Den boken känner jag inte till. Jag får lite onda aningar när det gäller lukten...

    SvaraRadera
  12. Undrar om jag läst för många deckare när jag genast tror att det är ett bränt lik?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den tanken dyker nog upp automatiskt!

      Radera
  13. Vi hade det också lite svalare på lördagen men på söndagen öste det ner sol igen. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera