onsdag 30 maj 2018

Favoriter: ej skönlitterärt #2

När jag idag skulle ta fram ej skönlitterära favoriter så tänkte jag direkt på målarböcker. När jag känner mig stressad eller annars känner att jag behöver en liten paus så är det mina målarböcker jag går till, det är så avslappnande att bara sitta och koncentrera sig på målandet utan några prestationskrav. Och självklart har jag en del favoriter och det är det jag plockade fram idag


En av mina favoritillustratörer är Hanna Karlzon så ett antal av hennes målarböcker finns i målarvagnen. Jag har inte köpt alla själv, min man kommer hem med en ny målarbok åt mig lite då och då. Han vet att jag gillar Hanna Karlzons målar böcker så när han får syn på en som han tror att jag inte har köper han den åt mig.
Det ja tycker om med de här böckerna är att det finns både bilder med stora ytor att måla och bilder som är lite mer pilliga. så det blir variation. Utöver det så finns böckerna i lika varianter, t ex tavelbok och vykortsbok förutom den vanliga boken.

Lite exempel på bilder ur böckerna.

 

 


2 kommentarer:

  1. Jag målade en hel del tidigare, men har kommit av mig litet. I går var jag och tjejerna i Gränby C och handlade kläder och såklart hamnade vi hos Akademibokhandeln också. Tjejerna ville ha pennor och block till varsin bullet journal, och då blev jag också sugen på att testa och köpte ett block med prickade sidor till mig också. Vi får väl se hur det går.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bullet journal låter ju kul, har sett att många håller på med det.

      Radera