torsdag 17 maj 2018

Hett i hyllan #144


Helt plötsligt är det torsdag igen. Vart har veckan tagit vägen? Det är i alla fall dags för Monikas Hett i hyllan och hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

-------------

Jag har plockat fram ett av mina fynd från 2013



I niqab på Stureplan av Josefin Ahlström
Baksidestext:
Christoffer är en framgångsrik börs-VD som har allt man kan önska sig: en vacker fru, en sportbil, en fin båt och en lyxig våning på Östermalm. Men en kvav sommarnatt köper han sex av en prostituerad, polisen kommer till platsen och strax därefter blir han uppringd av pressen. Christoffer dras in i en spiral av lögner, svek och farliga handlingar.
Under tiden tillbringar hustrun Mia sommaren i skärgårdshuset tillsammans med dottern Isabelle. Hon bokar en semesterresa för att fira den kommande bröllopsdagen. Men inget blir som hon tänkt sig..."






Den här gången är det inte ett loppisfynd jag plockat fram. Visserligen hade vi varit på loppis men på hemvägen gick vi in på City Gross och de hade pocket för 10,-/st och då hamnade den här boken i kundkorgen.

Jag tror att jag köpte den för att ha den som "mellanbok", det är i alla fall så jag känner nu att den är. Jag tycker nu också att den här nog passar bra som sängläsning åt mig, så den stannar kvar i bokhyllan så får jag ta fram den när jag behöver ny bok att läsa i sängen.



6 kommentarer:

  1. Aldrig hört talas om vare sig bok eller författare, men priset var i a f bra!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet är väl att när priset är så bra så glömmer man det där köpstoppet och släpar ännu fler böcker med sig hem!

      Radera
  2. Har för mig att jag såg den här när den kom, men den lockar mig nog inte.

    SvaraRadera
  3. Lustig titel. Hur hänger den ihop med historien undrar jag?

    SvaraRadera
  4. Titeln är så ovanlig att jag blir nyfiken. Hoppas den är bra.

    SvaraRadera