onsdag 9 maj 2018

Långhelg!

Idag kom maken hem efter halva dagen och då kom jag på att det ju blir långhelg den här helgen, dvs att maken är hemma i hela  4,5 dagar. Brorsan ska tillbringa helgen hos oss och för en gångs skull har han tagit ledigt klämdagen också så att han också får långhelg. Långhelg brukar för de flesta betyda att man får extra tid för läsning, för mig är det tvärtom. När både maken och brorsan är här hemma så blir det mindre tid för läsning för mig för jag måste ju försöka vara lite social också.

Bengalkatten Nitro och Savannahkatten Dart

Och så måste jag såklart ta mig tid att umgås lite med pojkarna, de vill gärna att man är med när de är i utegården. 

Jag lär ändå försöka läsa lite

Att läsa

Förhoppningsvis hinner jag minska i alla fall lite på läsahögen som finns i köket på stolen bredvid mig.



2 kommentarer:

  1. Min att-läsa-hög är utspridd lite här och där, så då ser man inte riktigt hur många böcker där finns!

    SvaraRadera