torsdag 3 maj 2018

Helgfrågan vecka 18


Idag har jag haft en sån där "göra ingenting"-dag då jag inte riktigt haft ork med nånting. Kanske är det vädret, kanske nånting annat som har dränerat mig på energi, men nu ska jag försöka komma igång lite. Och eftersom det är torsdag så är det dags att svara på Mias Helgfråga. Den här gången vill hon veta

Vad tycker du? Är det viktigt att kommentera?

Så kör vi en lite enklare Bonusfråga: 



Vad läser du nu?

----------------------

Visst är det viktigt att kommentera på andras bloggar och jag uppskattar alla kommentarer jag får på mina inlägg. När det gäller alla veckoutmaningar så tror jag att jag är ganska duktig på att gå in och kommentera, andra inlägg är jag sämre på.
Nånting som jag är superdålig på däremot är att svara på kommentarerna på min egen blogg. Jag lovar mig själv varje år att försöka bli bättre på det och lyckas under kortare perioder, men sen blir det inte av igen. Jag har t o m lagt upp det på min dagsschema för att få det gjort, ändå har jag inte lyckats speciellt bra ännu...men jag hoppas att det börjar fungera förr eller senare.

Just nu läser jag

Damen som köpte en buss och bara drog av Judy Leigh i köket















Den tionde kretsen av Jodi Picault i sovrummet.





13 kommentarer:

  1. dumt att lova... man skriver om man hinner.

    SvaraRadera
  2. Tycker också det är viktigt att kommentera på andras bloggar.

    SvaraRadera
  3. Jag är också jättedålig på att svara på min egen blogg. Försöker bli bättre.

    SvaraRadera
  4. Jag försöker att svara på kommentarer som lämnas på min blogg. Jag inbillar mig att det kan göra folk mer intresserade av att återkomma.

    SvaraRadera
  5. Båda böcker du läser just nu blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  6. jag försöker vara flitig med att kommentera och svara på kommentarer. En bok av Jodi Picoult som jag inte kände till. tack för tips!

    SvaraRadera
  7. Det går naturligtvis inte att svara på alla om man råkar få många kommentarer. Men jag brukar svara "i klump" och tror i a f att det är bättre än inget!

    SvaraRadera
  8. Jag försöker kommentera så mycket som jag hinner, men det är ju det där med tiden, den räcket inte alltid till....

    SvaraRadera
  9. Intressanta böcker du läser. Jag försöker kommentera på egen blogg med, men ibland missar man.

    SvaraRadera
  10. Spännande med Jodi Picault, jag skall snart läsa hennes "Stora små saker".

    SvaraRadera
  11. Men bra planerat är hälften vunnet (eller hur det nu var).

    SvaraRadera
  12. Kommentera sin egen blogg är också något som en behöver göra. Jag har blivit bättre.

    SvaraRadera
  13. Å, känner igen mig själv precis i det där! Just nu inne i en svacka vad gäller att svara på kommentarer i den egna bloggen. Men vill så gärna få in en rutin på det där, på samma sätt som att gå tillbaka och läsa ev. svar på andras bloggar.

    SvaraRadera