söndag 27 maj 2018

Läsplanering vecka 22

Under kommande vecka lär jag få ordentligt med lästid. Det ska ju vara varmt och soligt i princip hela veckan och då får ju jag hålla mig inomhus eftersom jag inte tål sol (bränner mig av det minsta lilla). Så jag lär få sitta i köket och läsa, speciellt när solen bränner som mest. Det enda andra jag måste göra är att se till att illrarna inte har det för varmt, vilket betyder att jag ska se till att "duscha" dem när det börjar bli för varmt i utegården.   Om alltså ingenting oförutsett händer, har jag rätt så rejält med lästid under veckan.  Det är bra för då hinner jag minska lite på den akuta läsahögen på stolen bredvid mig.



Det jag tänkt läsa under vecka 22 är




Den lilla bistron i Bretagne av Nina George













Sekten på Dimön av Mariette Lindstein












Liten tvåa med potential av Camilla Davidsson










Demonviskaren av Lovisa Wistrand











Det känns som att det där är en rimlig mängd för den här veckan.

Vad har du tänkt dig att läsa under kommande vecka?



2 kommentarer: