torsdag 17 maj 2018

Helgfrågan vecka 20


Nu har vi precis ätit middag och då passar det perfekt att svara på Mias Helgfråga, som lyder

Hur länge har du haft bloggen?

Bonusfråga:
Vad gillar du det vackra vädret?

-----------------

Den här bloggen har varit igång sen 2012, dvs 6 år. Innan dess hade jag en blandad blogg men när böcker mer och mer tog över den bloggen så var det dags att böcker och läsande fick en egen blogg.

Nja, idag har det inte varit så jättevarmt här och det har blåst mycket men i början på veckan var det ju varmt och det ska bli varmt igen på söndag. Det där varma skulle jag ha avskytt förut men numera är jag så frusen av mig att det faktiskt är riktigt skönt med värmen. Sol däremot funkar fortfarande inte för mig, så det sätter lite begränsningar på hur mycket jag kan vara ute. 

25 kommentarer:

  1. Jag blir torr i huden av solen så jag kliar mig så det blöder. Det går ju avhjälpa med att man smörjer sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bränner mig så det är skugga som gäller

      Radera
  2. jo, nu blir det bara böcker och sånt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma för mig!Den andra bloggen la jag ner efter ett tag.

      Radera
  3. Det är skönt bara det inte blir för varmt.

    SvaraRadera
  4. jag håller mig alltid i skuggan om det finns möjlighet. men det är trevligt att slippa dra på sig en massa kläder när en ska gå ut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, skönt att inte behöva ha extra tjockt på sig när man går ut.

      Radera
  5. Lagom är ju bäst som alltid.

    SvaraRadera
  6. Jag fortsätter envist att blogga om allt möjligt, även om det blir mycket bokrelaterat. Men jag gillar variation!

    SvaraRadera
  7. Fin tid nu, men trivs inte när det blir för varmt och är lite frusen av mig... lagom värme är bäst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är man frusen av sig så är det skönt med lite värme

      Radera
  8. Jag är grymt imponerad av dig som skriver så ofta! Sex hela år med blogginlägg i en strid ström - det är otroligt att du orkar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt inte ens tänkt på hur många blogginlägg jag gör, jag gör ett inlägg när jag får lust att skriva och/eller blir inspirerad av något

      Radera
  9. Min blogg handlade från början om eget skrivande, men sen blev det alltmer bokprat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Det visste jag faktiskt inte. Bokprat är ju roligt!

      Radera
  10. Nog kan det vara härligt med sol, men jag brukar alltid bränna mig och få soleksem så jag föredrar skuggan.

    SvaraRadera
  11. Bokbloggandet är ju riktigt roligt, ett klart givande nöje. :)

    SvaraRadera
  12. Sådär kom jag också in på bokbloggandet, en vanlig blogg där böckerna mer och mer tog över :)

    SvaraRadera
  13. Vi hade också ganska svalt idag. I alla fall jämförelsevis

    SvaraRadera
  14. Böckerna är nog i majoritet även om jag skriver om annat också. Det har varit 10 grader i natt så jag kan leva med värme under dagen. Sol är inte min grej eftersom jag är lätt rödlätt och blir en kräfta i ansiktet.

    SvaraRadera
  15. Är nog ganska många som börjat blogga om något annat eller rent allmänt innan de hittat att böcker var det rätta.

    SvaraRadera
  16. Jag har faktiskt aldrig prövat att ha något annat än bokblogg.

    SvaraRadera