torsdag 31 maj 2018

Helgfrågan vecka 22


Egentligen skulle vi ätit ute men jag kände mig inte riktigt i form pga värmen de senaste dagarna och maken har jobbat hela dagen så vi firade min födelsedag hemma. Först blev det middag med hämtmat från kinakrogen, därefter matkoma i soffan i ett par timmar och det var precis perfekt. Nu är det svalare och efter soffliggandet börjar jag komma lite i form att få nånting gjort också. Jag börjar då med Mias Helgfråga som lyder

Följer du någon annan blogg; icke bokblogg?


Bonusfrågan är denna vecka bokrelaterad istället:
När läser du helst, alltså vilken tid på dygnet?

------------------



Nej, jag tror faktiskt inte att jag följer några andra bloggar än bokbloggar. När det gäller andra intressen är jag istället med i lite olika grupper på Facebook.

Jag läser nog helst på kvällen och natten. Natten är nästan bäst för då är det så lugnt och stilla att man kan koncentrera sig riktigt ordentligt. Och eftersom jag är en nattmänniska så passar det perfekt för mig att sitta på natten och läsa. Eftersom jag inte jobbar så kan jag ju läsa precis när jag vill, men nattläsning är fortfarande bäst.






16 kommentarer:

  1. jo, lite i facebook också, mest om trädgård.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så tråkigt att jag inte kan hålla på så mycket med trädgården.

      Radera
  2. Håller med: nattläsning är fortfarande bäst. Grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
  3. Åh vad skönt att kunna läsa när du vill på dygnet.

    SvaraRadera
  4. Jag vill gärna läsa på kvällen, men problemet är att man så fort blir trött.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är man kvällstrött så funkar det ju inte hur mycket man än vill.

      Radera
  5. Trevligt att läsa på kvällen, men numera hälsar John Blund på ganska snabbt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det gäller ju att man är pigg på kvällen om man ska läsa då.

      Radera
  6. Nej nattläsning kör jag inte med längre. Men när jag var i tonåren så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har alltid älskat att läsa på natten.

      Radera
  7. visst blir det mest bokbloggar. nattläsning/uteläsning bäst

    SvaraRadera
  8. Jag skulle också helst läsa på natten, men jobbat är lite ett hinder för mig.

    SvaraRadera
  9. På fb-grupper kan man snappa upp ett och annat nytt. Men dom fb-grupper jag fastnat för och blivit kvar i har handlat om böcker... ;)

    SvaraRadera