söndag 28 augusti 2016

En smakebit på søndag - Kärleken skär djupa sår

Jag kände att min energinivå när det gäller bloggandet var lite lågt så jag hade "ledigt" hela lördagen och koncentrerade mig helt åt att läsa och måla, och kvällen tillbringade jag med att slötitta på TV Så efter att ha haft "ledigt" en hel dag så känns det som att energinivån har fyllts på igen och eftersom jag, som vanligt, är uppe på natten så passar jag på att delta i En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten.
Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

-------------------

Min smakbit kommer från sidan 9 i Kärleken skär djupa sår av Helena von Zweigbergk. (OBS! Titeln är länkad till förlaget sida och där finns mer info om boken)





"Hennes blick gled över mig, skeptiskt granskande. Jag föreställde mig vad hon såg. Gubbyxorna som satt lite hårt i midjan så att magen buktade ut ovanför linningen. Svart kofta över prästskjortan. Mitt alldagliga ansikte med tunt ljusbrunt hår och små, liksom runda ögon. När jag var tonåring hade jag kunnat ge vad som helst för att de skulle vara mandelformade. I varenda kioskroman stod det att kvinnorna hade mandelformade ögon och jag var övertygad om att livet inte kunde tillhöra någon vars ögon hade formen av en enkrona."




12 kommentarer:

  1. psykologisk thriller brukar jag gilla. och HvZ är duktig på att skildra relationer också

    SvaraRadera
  2. Känner ju till Helena von Zweigbergk, men har inte läst något av henne.

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten! Härligt att du återfått lite energi igen.

    SvaraRadera
  4. Mandelformade ögon och hjärtformat ansikte kommer jag ihåg. Låter ju himla fint om inte annat :)

    SvaraRadera
  5. Kul smakbit trots den allvarliga titeln.

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbit! Har inte läst något av Zweigbergk men har hennes novell "Vad det såg ut som" på vänt att läsas. (Tänker med fasa på tiden då man var tvungen att jobba natt inom vården då du nämner att vara vaken på natten, sånt funkar dåligt för mig)

    SvaraRadera
  7. Känner inte till denna författare. Lite nyfiken blev jag dock. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. Den här är jag lite nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Denna får jag kolla upp! Gillar verkligen det av von Z som jag har läst tidigare.

    SvaraRadera
  10. Ny bok för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Jag har läst en bok i den här serien. men blev inte så förtjust. Borde kanske ändå ge den en chans till.

    SvaraRadera