tisdag 9 augusti 2016

Top Ten Tuesday - böcker jag läst innan jag började blogga

Det är tisdag och då är det dags för Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish. Dagens tema är relativt fritt, det handlar om att gå tillbaka och göra antingen en lista efter ett tema som man missat eller ett tema som man vill göra om. 
Top Ten Tuesday REWIND -- go back and do a topic you missed over the years or recently or a topic you really want to revisit -- I've made a handy spreadsheet to help (currently in the process of finishing it)



Det här är egentligen ett lätt tema i och med att jag inte deltagit så jättelänge, så jag har ju mycket att välja mellan, men det blir istället lite svårt att välja mellan alla teman. Men det fick bli lista på böcker jag läst innan jag började blogga. (OBS! Böckerna är listade utan inbördes ordning) 


 -----------

1. Gulag Arkipelagen av Alexander Solsjynitsyn
2. Samhällets olycksbarn (Les Misérables) av Victor Hugo
3. Målaren på Moulin Rouge av Pierre LaMure
4. Frihetens sjö av James A Michener
5. Sarum av Edward Rutherford
6. Piaf av Simone Berteaut
7. När sista spärren släpper av Jonathan Kellerman
8. Jag Lauren av Lauren Bacall
9. Döden på eftermiddagen av Ernest Hemingway
10. Broarna i Madison County av Robert James Waller






2 kommentarer:

  1. Frihetens sjö är den enda jag har läst av dessa tio. Riktigt bra!

    SvaraRadera
  2. Les Misérables är underbar :) Jag är jättesugen på en omläsning, men det är ju ett stort projekt.

    SvaraRadera