tisdag 23 augusti 2016

Top Ten Tuesday - olästa böcker i hyllorna sen innan bloggandet

Jag har varit lite bloggtrött den senaste tiden och det har nog till en del berott på att det gått så trögt att hålla på pga vår enormt svajiga nätkoppling. Men fiberuppkopplingen närmar sig och just nu känns det som att tröttheten också börjar släppa. Och eftersom det är tisdag är det dags för Top Ten Tuesday. Idag handlar det om böcker som funnits olästa i bokhyllan sen innan man började blogga

Ten Books That Have Been On Your Shelf (Or TBR) From Before You Started Blogging That You STILL Haven't Read Yet (this is going to be sad considering how many of those I have unread six years later...)
-----------
Nu har inte jag totalkoll på när jag skaffat alla böcker, började inte hålla koll på anskaffningsår förräns förra året, men det finns såklart böcker som jag ändå med säkerhet vet fanns olästa i bokhyllan redan innan jag började blogga år 2012.

1. Aristokrater - Stella Tillyard
2. Projekt Makatozi - Louis L'Amour
3. Christofer Columbus memoarer - Stephen Marlowe
4. Världens bästa by - Arto Paasilinna
5. Fältskärns berättelser- Z Topelius
6. Markurells i Wadköping - Hjalmar Bergman
7. Raines dagbok - Raine Gustafsson
8. Mosippan - Elsie Johansson
9. Gösta Berlings saga - Selma Lagerlöf
10. Maktbas Jamaica - Robert Ludlum


4 kommentarer:

  1. Projekt Makatozi har jag tydligen läst, redan 1992 :) Jag har ett väldigt svagt minne av den, men tydligen gillade jag den inte speciellt mycket. Gav den bara en trea :)

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag omorganiserade när jag köpte nya hyllor var det lätt att hitta böcker som stått många år i bokhyllan.

    SvaraRadera
  3. Det är lätt att böckerna samlas på hög. Jag har inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera
  4. Bergman, Johansson och Lagerlöf har jag läst och delar av Topelius. Ludlum har jag aldrig läst något av

    SvaraRadera