söndag 21 augusti 2016

En smakebit på søndag - Lex Domini


Jag har suttit och läst hela lördagskvällen så det har inte blivit så mycket annat gjort. Men söndagen ska jag börja med En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten och som nu är tillbaka efter sommaruppehållet. En smakebit på søndag går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!




Min smakbit kommer från sidan 19 i Lex Domini av Staffan Gullsby Titeln är länkad till Adlibris och där finns mer info om boken)




"De hade pratat om det ganska mycket därhemma. Och Leif hade innan han dog så diskret försökt ifrågasätta i församlingen, men de andra hade reagerat betydligt mer än vad han var bekväm med. De sa att han inte förstod. De sa att han var för gammal. De sa att han var fast i ett fyrkantigt tänkande. Han hade tänkt att det kanske var så det var? Men han hade varit med tidigare och han hade kunnandet. Han hade sett när det burit iväg. Och när det gått fel. Väldigt fel. Den erfarenheten borde ha varit värt något."




32 kommentarer:

  1. fyrkantigt tänkande... tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Det är nog inte så många som har läst den!

      Radera
  3. Känner inte alls till den här boken. Ska bli spännande att höra vad du tycker om den sedan.

    SvaraRadera
  4. Låter spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. En för mig ny titel. Den får jag kika närmare på. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  6. okänd titel. verkar intressant. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Del två i en serie?
    Tack för smakbiten - ska klicka vidare på länken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fristående fortsättning på Lex Duplex.

      Radera
  8. Det här var en ny bok för mig, låter spännande! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Låter som en intressant bok, även om det känns som att det är Knutbytemat igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte riktigt även om det handlar om religion och frikyrklighet.

      Radera
  10. Den låter spännande!
    Tackar för smakbiten!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  11. Intressant smakbit, tack för den! Känner inte alls till boken.

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten. Det var en okänd bok för mig, blir intressant att se vad du tycker sen.

    SvaraRadera
  13. Ja, det borde den! Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  14. Ingen bok jag hört om. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera