måndag 29 augusti 2016

Veckans bokbloggsfråga vecka 35

Idag är det så kallt, grått och trist ute att man mer än gärna stannar inne och myser med en god bok och/eller bloggar lite. Och det är dags för Veckans bokbloggsfråga som anordnas av barnboksbloggen. Den här veckan lyder frågan

Hur ser din läsning av facklitteratur ut? Vilka ämnen läser du helst om när du läser facklitteratur? Har du några specialintressen som du gärna läser mer om? Eller läser du helst facklitteratur kopplade till ditt yrke även på fritiden? Eller läser du kanske bara skönlitteratur? 

---------------

Jag läser både fackböcker och skönlitteratur och för båda gäller att jag inte väljer efter genre utan efter vad jag får lust att läsa och/eller vill veta mer om. Utöver det så läser jag såklart en del inom mitt specialintresse, illrar, också och då specifikt veterinärmedicin. Så det finns nog ingen specifik ämnesområde som jag läser helst utan jag läser det som jag vill veta mer om och/eller som jag blir nyfiken på.

Senaste fackboken jag läst är




Den sista kejsarinnan av Kina av Jung Chang (titeln är länkad till recensionen)










Den mest fascinerande och den som fick mig att helt ändra åsikt om de här djuren är






Fladdermöss - i en värld av ekon av Johan Ekelöf & Jens Rydell (titeln är länkad till recensionen)







För mitt specialintresse läser jag kontinuerligt i






Biology and Diseases of the Ferret av James G Fox


























3 kommentarer:

  1. Fladdermöss är lite spännande djur!

    SvaraRadera
  2. det är otroligt intressant att läsa om olika djur. det finns så mycket som är intressant över huvud taget om en är nyfiket lagd

    SvaraRadera
  3. Åh jag måste kolla upp fladdermusboken. Tycker fladdermöss är så coola :)

    SvaraRadera