tisdag 2 augusti 2016

Falla för frestelsen

Den här sommaren har man verkligen bombarderats med det ena reaerbjudandet efter det andra, men jag har varit duktig och inte beställt några böcker. Har varit inne hos nätbokhandlarna ett par gånger men det fanns inte riktigt något som lockade. Men så kom ännu ett mail om samma reapris med lockropet "utökat utbud" och då var det nånting som brast - självbehärskningen. Jag kunde inte låta bli att kika in vad det fanns för böcker och hittade direkt två som jag visste att min man skulle gilla och eftersom e4rbjudandet var "Köp 4, betala för 3" så kunde ju jag också få två böcker, och då kunde jag bara inte låta bli.
Och idag fanns alltså paketet i brevlådan med


De förklädda flickorna i Kabul av Jenny Nordberg
Står dig ingen åter av Anna Karolina
Hanns och Rudolf: en tysk judes jakt på kommendanten i Auschwitz av Thomas Harding
Gurun i Pomonadalen av Mikael Bergstrand

3 kommentarer:

  1. Alltid svårt att stå emot sirenernas förrädiska skönsång. Skylla och Karybdis väntar den som faller ;)

    SvaraRadera
  2. Än så länge har jag lyckats stå emot, men jag föll i våras i stället :P Så har nog mycket böcker att läsa!

    SvaraRadera
  3. Det har varit svårt att motstå de där erbjudandena. De förklädda flickorna i Kabul är riktigt bra!

    SvaraRadera