tisdag 2 augusti 2016

Spänningsutmaningen juli 2016




Och så är det dags att redovisa för Mias Spänningsutmaning för juli. Jag läste sådär lagom många spänningsromaner/deckare/thrillers under juli men boken jag hade valt till utmaningen var









Snövit ska dö av Nele Neuhaus (titeln är länkad till recensionen)
Jag hade ju både hört och läst mycket positivt om den här boken så jag försökte verkligen att dämpa mina förväntningar så jag inte skulle bli besviken. Och faktiskt blev jag inte ett dugg besviken utan tyckte att den var riktigt bra..










Sedan ska man ju välja bok för nästa månad och för mig är det ett enkelt val, det blir den första spänningsromanen jag kommer att läsa i augusti, dvs






Flickorna på Englandsbåten av Lone Theils (OBS! Titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)

3 kommentarer:

  1. Jag tyckte Snövit ska dö var riktigt bra. Flickorna på Englandsbåten vill jag läsa också.

    SvaraRadera
  2. Snövit skall dö står och väntar i min bokhylla.

    SvaraRadera
  3. Jag vill ju väldigt gärna läsa Snövit ska dö, men samtidigt så har jag svårt att läsa en bok som jag vet är en senare del i en serie som jag inte har läst :)

    SvaraRadera