lördag 6 augusti 2016

Månadssammanfattning Juli 2016



Månadssammanfattning - Juli 2016

Antal lästa böcker: 11
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4643
Inbundet: 6
Kartonnage:0
Danskt band: 1
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 4
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 2
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 8
Fått: 4

Böckerna jag läst i juli är

Unga kvinnor - Louisa May Alcott
Vi som älskade och hatade så - Mari Åberg
Min syster - Rosamund Lupton
Den sista kejsarinnan av Kina - Jung Chang
Snövit ska dö - Nele Neuhaus
Tiden där emellan - Maria Dueñas
Än skyddar natten - Anna Lihammer
Blodssystrarna - Michael Mortimer
Flickoffret - James Oswald
Kakelugnsmordet - Lars Ohlson
Granne med döden - Alex Marwood


Jag är ganska så nöjd med juli som läsmånad även om jag hade hoppats på att hinna med lite mer, men jag är nöjd ändå. Det jag inte är lika nöjd med är att jag köpte alldeles för många böcker. Jag har faktiskt försökt riktigt ordentligt att inte klicka hem fler böcker från nätbokhandlarna och att inte rota i boklådorna på bakluckeloppisen, men jag trillar fortfarande dit lite då och då. Och trots att jag bara lyckades läsa en hyllvärmare så är en mer än noll så jag är nöjd. Nu måste jag bara öka den mängden rejält under hösten, hur det nu ska gå till.
Augusti har kommit igång ganska långsamt, jag har haft en hel massa att göra och det har såklart inkräktat på läsandet. Men så hade jag räknat med att det skulle bli i o m att maken nu är på semester och "stör" när jag ska läsa, ska bli spännande att se vid nästa månadssammanställning hur mycket hans semester har påverkat mitt läsande under augusti månad..










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar