onsdag 3 augusti 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 31

Idag har vi åkt runt till olika möbelbutiker efter en TV-bänk. Den behöver inte vara nånting fancy, så länge det finns kanske någon låda och/eller skåp och den är tillräckligt lång (2-2,5 m). Men tv-bänkarnas tid verkar vara förbi, det vi hittade var antingen alldeles för små eller så var priset helt hutlöst. Finns inte en chans att jag betalar 6000,- för en tv-bänk! Märkligt nog hade inte ens IKEA  nånting godtagbart. Så nu övergår v till att jaga på Blocket, olika andra köp-& säljsajter och besöka secondhand (t ex Erikshjälpen) lite oftare.  Förr eller senare ska vi hitta den där förb. tv-bänken!

Nu är det i alla fall dags att svara på Veckans bokbloggsfråga, som anordnas av barnboksbloggen

Handen på hjärtat nu: hur ser det ut med dina hyllvärmare? Har du många olästa böcker i din bokhylla som du har dåligt samvete över, eller tillhör du de som faktiskt hinner läsa i samma takt som nytillskotten dyker upp i bokhyllorna? 

-----------

Ojojojoj, hyllorna är fulla med olästa böcker och det är så jag vill ha det. De enda lästa böcker jag behåller är favoriter, signerade böcker och klassiker, resten gör jag mig av med. Så de flesta böckerna i våra bokhyllor är olästa och en stor andel av dem är hyllvärmare. Finns ingen anledning för mig att ha dåligt samvete för hyllvärmarna. Antalet olästa böcker ökar stadigt och jag skaffar definitivt mer böcker än jag hinner läsa, men det är ju böcker som jag tycker verkar intressanta, så förr eller senare lär de nog bli lästa, hoppas jag (maken hävdar att det kommer att ta flera år för mig att gå igenom alla hyllvärmarna). Och jag har faktiskt tänkt att göra en liten rensning vid något tillfälle och försöka rensa ut sådant som jag kanske inte längre är intresserad av. Men jag är lite tveksam till ifall jag kommer att kunna skiljas från någon av dem innan de är lästa.

4 kommentarer:

  1. Tänker lite likadant som du att de förr eller senare kommer bli lästa eller få flytta vidare.

    SvaraRadera
  2. Att ge bort böcker som jag inte har läst är inget alternativ för mig (heller). Jag har ju skaffat dem för att jag vill läsa dem. Då får de vänta :)

    SvaraRadera
  3. Ja har man många böcker så går det inte att behålla alla. Jag har också börjat göra likadant. Sparar också bara vissa speciella böcker.

    SvaraRadera
  4. Det är klart jag vill också läsa allihopa, men det blir ju faktiskt svårare och svårare :)

    SvaraRadera