torsdag 4 augusti 2016

Hett i hyllan #51



Kallt och grått...IGEN! Ska man försöka se det lite positivt så är det väl att det ju är perfekt läsväder -  mysigt att sitta inne, hinka thé och läsa. Utöver det så kanske jag kan ju alltid hålla på och pyssla med bloggen.
Men först ska jag nog visa upp en hyllvärmare i Monikas Hett i hyllan . Hon skriver

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

---------------

Det jag plockat fram är ett av mina loppisfynd igen






De sju timmarna i paradiset av Theodor Kallifatides (OBS! Titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)








Jag är ohjälpligt svag för Kallifatides  och när jag får syn på en av hans böcker som jag inte läst så måste jag bara ha den. Att de ibland blir liggande som hyllvärmare beror på att jag känner att jag måste vara i en speciell sinnesstämning för att läsa en av hans böcker och när jag sen väntar på den där sinnesstämningen är det alltid risk för att jag glömmer att jag har en viss bok hemma. Men förr eller senare lär den här boken bli läst...


6 kommentarer:

  1. Jag tröttnade på Kallifatides. Tror att den avgörande faktorn var hans (grekiska?) penisfixering. Men kanske borde han få en ny chans.

    SvaraRadera
  2. Jag har nog aldrig läst en hel bok av honom, men om jag inte minns alldeles fel så läste vi en del utdrag i gymnasiet. Det var inget jag fastnade för, då i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Kallifatides kräver verkligen rätt sinnesstämning. Det gör väl de flesta författare egentligen.

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst en enda bok av honom ännu, men skulle vilja.

    SvaraRadera
  5. har läst flera romaner av Kallifatides, men jag tror faktiskt att jag hellre lyssnar till honom när han berättar

    SvaraRadera
  6. Jag har faktiskt inte läst något av Kallifatides, men det borde jag kanske åtgärda.

    SvaraRadera