torsdag 11 augusti 2016

Hett i hyllan #52



Och så är det kallt ute igen! Jag blir ganska frustrerad av att behöva dra på mig tjocka hemmabyxor och en tjock tröja direkt på morgonen för att jag fryser. Men, men, det spelar nog ingen roll egentligen hur kallt alt varmt det är, vädret är nog det som man alltid klagar på, det känns som det mycket sällan är precis lagom.
Men nu är det torsdag och då är det dags för Monikas Hett i hyllan. Hon skriver

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

---------

Jag har en hel del att välja mellan och den här gången fick det bli







Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams (titeln är länkad till Adlibris och där finns mer info om boken)






Det här är ännu en av mina loppisfynd och orsaken till att jag köpte den var för att det var många som tyckte att den här boken måste man ju bara ha läst. Och min bror påminner mig lite då och då om att jag måste läsa den. Men hittills har jag faktiskt inte varit speciellt sugen på att läsa den så det här är en av de böcker som jag faktiskt funderar på att lägga i säljes/skänkes-lådan vid en kommande rensning bland mina hyllvärmare. En bok som jag inte är det minsta sugen på att läsa är det onödigt att ha kvar i bokhyllan, oavsett hur många som tycker att "Den måste du bara läsa!"




6 kommentarer:

  1. har heller inte läst. försökte lyssna på när den gick som radioteater, men det gick inte. min syster älskar den

    SvaraRadera
  2. Den är ju väldigt speciell den här boken och långtifrån alla gillar den. Själv älskade jag första boken :)

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst den, men skulle vilja göra det någon gång.

    SvaraRadera
  4. Det är nog en älsk-hata bok. Jag älskade men jag vet många som hatade den. Om du tycker om ljudböcker läser Stephen Fry den engelska versionen. Alltså :). Han och Adams kände varandra.

    SvaraRadera