onsdag 7 oktober 2015

Electrolux

Nu kommer det nog bli lite färre blogginlägg de närmaste dagarna och det har jag Electrolux Home-butiken här i Uppsala att tacka för. Vi köpte en spishäll + montering därifrån och misstaget att köpa nånting överhuvudtaget från den butiken gör jag inte om. All kraft och tid går nu åt till att försöka ordna upp allt som de lyckats schabbla till - inte nog med att montören kopplade spishällen fel så att den brann inuti, men de försökte också få oss att betala för felsökningen när spisen inte fungerade som den skulle efter felkopplingen. Den fakturan skulle de ta hand om vilket de alltså inte heller har gjort, utan nu får vi påminnelser och inkassokrav på den. Inte nog med det - när man ringer så insinuerar både säljaren och hens chef att felet är hos oss, om man överhuvudtaget får tag på dem (speciellt säljaren är alltid "upptagen" el "på möte" och hen ringer inte tillbaka)....Sånt här gör mig skogstokig! Så imorgon ska jag in till butiken och få ett raserianfall utan like...och efter det lär jag vara ganska så trött.
Mitt råd: Bor du i Uppsala och tänker köpa vitvaror el liknande till hemmet, köp det INTE hos Electrolux Home!


3 kommentarer: