måndag 19 oktober 2015

En elegant död

Titel: En elegant död
Författare: Camilla Läckberg
Format: E-novell
Antal sidor: 15
Förlag: Bokförlaget Forum



En fristående novell ur jubileumsboken Mord och mandeldoft som publicerades 2013 vid 10-årsjubileet för utgivningen av Camilla Läckbergs första roman.



------------------------



Det är ganska länge sedan jag läste något av Camilla Läckberg. Då läste jag ett par av hennes deckare och kom underfund med att de inte riktigt fungerar för mig så sedan dess har jag låtit bli. Men man ska aldrig säga aldrig så jag tyckte att det kanske vore dags att prova igen och se om jag kanske ändrar uppfattning.

Det kändes som att det nog var bäst att börja lite lätt, t ex med en novell. Och jag måste medge att En elegant död är helt OK.  Jag tyckte att den t o m var så OK att jag nog ska prova på att läsa en av Läckbergs deckare igen, kanske det går bättre den här gången.

En elegant död finns att köpa hos t ex

Adlibris 
Bokus 
CDON 





1 kommentar: