tisdag 20 oktober 2015

Top Ten Tuesday - 10 önskningar

På tisdagar är det Top Ten Tuesday som gäller. Förra veckan hoppade jag över den eftersom jag hade mycket annat att hålla på med, men idag tänkte jag vara med. Det är också ett relativt lätt ämne som gäller den här gången, nämligen 10 önskningar som man skulle be bokfén om.

10 Wishes I'd Ask The Book Genie To Grant Me (a new book from a certain author,  a reading superpower, a library that is your absolutely #librarygoals, a character to come to life, to met a certain author etc. etc.) YOU DREAM IT AND THE BOOKISH GENIE CAN DO IT.

------------------------------------

Jag har egentligen ganska lite önskningar så hela 10 får jag nog inte ihop, men några blir det ju.

1. Ett alldeles eget bibliotek, dvs jag skulle behöva ett extra rum som skulle vara bara för böcker och läsande
2. En dag i månaden då jag kunde gå in på bokhandeln och plocka åt mig gratis de böcker jag vill ha
3. En spökskrivare som kunde skriva min släkthistoria med alla skrönor och dyl...
4. Ork att vara vaken dygnet runt så jag hade ännu mer tid att läsa.
5. En assistent som gör allt det där tråkiga (t ex städning, ordna med papper och betalningar osv) som stjäl tid från läsandet
6. Jag vill ha en hel massa "bokliga" prylar, t ex roliga bokmärken, smycken osv


Nu blev det tomt i huvudet helt plötsligt så listan får sluta där, men jag kommer nog säkert på fler önskningar senare på dan.


9 kommentarer:

  1. Punkt 2 där hade varit kul :)

    SvaraRadera
  2. Håller med att punkt 2 hade inte varit fel :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle vara kul att någon gång få göra det!

      Radera
  3. Härliga önskningar! Håller tummarna att de slår in! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är det nog bara en som det finns chans att den slår in och det är nr 1.

      Radera
  4. 2:an var ju inte dum. Men jag tror jag hade behövt önska mig större förmåga att välja då också ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag skulle nog kunna tänka mig att använda biblioteket på det sättet som i 2:an. Där finns så mycket mer att välja på tycker jag och att få behålla böckerna hade varit toppen. Får önska mig utrymme också inser jag ;)

    SvaraRadera