måndag 26 oktober 2015

Målarböcker

Jag recenserar ju de böcker jag läser och målarböcker läser man ju inte. Men jag vet också hur svårt det är när man ska köpa en målarbok på nätet - har man inte kunnat kolla upp boken i den fysiska bokhandeln så vet man inte riktigt vad man får. Till skillnad mot utländska näthandlare visas ju inga exempelsidor hos de svenska nätbokhandlarna. Och hos ingen står det nånting om sidorna, om pappret är tjockt eller tunnt eller om trycket är enkel- eller dubbelsidigt. Så kanske någon har lite nytta i alla fall med den info jag lägger ut på de målarböcker som jag köpt/köper

Jag tänkte börja med mina allra första målarböcker

Mandalas - kreativ målarbok, röd






En liten målarbok, något större än pocket, lite tjockare papper, men inte tillräckligt tjockt för att inte markers ska blöda igenom.







Väldigt enkla mönster som nästan blir tråkiga att måla. Passar nog bäst för barn








Jag använder numera den här boken till att testa nya tricks och tekniker









Fantastiska mönster att kolorera






En stor bok med tjockt papper men inte tillräckligt tjockt för att inte tusch ska blöda igenom











Vissa delar av bilderna, och bakgrunden är redan färdiga, så den här är definitivt för barn. Jag kommer nog att skänka mitt ex till grannens barn






De här två är nog böcker som man son vuxen inte är intresserad av. Så de här är mina "felköp". Men i nästa inlägg om målarböcker börjar det komma sådana som jag gillar...





3 kommentarer:

  1. Gud så bra med recensioner av böckerna! Jag har också börjat med mandala och måla för vuxna. Det är så rogivande och kul....
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  2. Ser framemot nästa inlägg! :)

    SvaraRadera
  3. På min sida står det fakta om min målarbok. Jag har också länkat till min portfolio där man kan se alla bilder från målarboken.
    Kolla på http://lunaspapershop.tictail.com och för att se alla bilderna kan du besöka http://malin055.wix.com/illustrator-portfoli#!m-larbok/zyh9p

    SvaraRadera